Scandinavië 2018 is begonnen!

11 juni 2018 - Gislaved N, Zweden

En dan is het eindelijk weer zo ver!

Na een erg drukke periode, inclusieve Roparun en Canada-zakenreis, zijn we dan eindelijk lekker met z'n tweetjes en Fritz in ons campertje op stap.

Die hebben we nu sinds de herfst, maar behalve naar ons landje en een paar uitstapjes in Nederland hebben we nog geen langere trips met hem gedaan. En hij bevalt uitstekend! John is blij met de cruisecontrol en de extra ruimte voor zijn lange benen. Ik ben vooral blij met alle ramen en die extra leefruimte: Fritz kan eindelijk mee!

We zijn de vakantie geheel in stijl op Camping Puttgarden begonnen. Met een heerlijk etentje bij het restaurantje op de camping en dan zonder wachttijden lekker de volgende ochtend door naar Denemarken en Zweden.

In Zweden zijn we vrij laat op de middag in Älmhult aangekomen, maar hadden nog net genoeg tijd om naar het Ikea-museum te gaan (hier was ooit het 1e Ikea-filiaal) waar we ook een cover-foto van de nieuwste Ikea-catalogus konden laten maken.

Daarna nog even naar de Ikea-Fynd, de koopjeshoek in het groot. Erg leuk dus.

Omdat het ons leuk leek om bij het meertje te staan, waar we al vaak de 1e zweedse nacht hebben gestaand, zijn we doorgereden. Langs Store Mosse​ tot Gnosjö. Er waren nog veel mensen aan het picknicken en zwemmen, maar verder geen campers, heerlijk!

Vanochtend ben ik dan ook eerst even met Fritz gaan lopen en daarna gaan zwemmen. Het water was niet echt koud, de buitentemperatuur is helaas nu ff wat frisser als de afgelopen weken.Het weer was hier nu wekenlang heel heet en droog, er zijn veel bosbranden en ook al is het minder gezellig op de fotos, regen zal nodig zijn.

We gaan nu op weg naar Camping Arashult, love it!!

We komen langs Skövde, daar naar oa de Biltema en Jula. Ook lekker zweeds.

Enjoy your day!