Het is hier gezellig!

13 juni 2018 - Söderhamn Ö, Zweden

Na 9 lessen Zweeds bleek eergisteren bij aankomst bij Lars op Arashult dat ik het nog niet aandurf om het te spreken.

Wel lukte het aardig om het te begrijpen en op z'n duits te antwoorden hihi. Ik keur het goed :).

En we hebben onze 1e eland gezien en na herhaaldelijk heen, draaien en weer rijden met 70km/uur op de snelweg, lukte het om een vage schim op de foto te zetten.

Na een ouderwets avondje op de camping (bbqen op onze Cadac, omdat er overal in Zweden een vuurverbod van kracht is), incl dik verliezen met tafeltennissen van Johnny, ging het de volgende dag verder omhoog.

In de Zweden-FB-groepen zie ik regelmatig mooie fotos van Marlies langskomen, zij en haar man hebben sinds een aantal jaren Camping Falkudden in Näs en dat lag op de weg, dus zijn we daar gezellig langs het water gaan staan.

Helaas was het weer minder als de andere dagen (zij wachten al weken op regen, en dat hing wel een beetje in de lucht), dus een ochtendduik de volgende ochtend zag ik niet zo zitten. Wél hebben we nog een tijdje met Marlies staan praten, lijkt me heerlijk om hier nog eens terug te komen, bootje te huren en aar het eiland aan de overkant te varen. daar kun je picknicken, vliegen zeearenden en dat maakt het extra leuk!

Vanmiddag waren we op de koffie-met-princessentaart bij Joke en Angus. Zij wonen in een supermooi huis met genoeg ruimte voor hobbies middenin een nóg mooiere tuin in een prachtig landschap. Ook hier weer veel met elkaar gepraat en gezien en we hadden de camper mogen laten staan om er een nachtje te slapen, maar we willen verder omhoog en alle stukjes tellen. Maar het was wel errug fijn om elkaar eens live te hebben gezien en gesproken.

Uiteindelijk zijn we alsnog vrij laat vertrokken, reden we de E4 verder omhoog richting Sundsvall, kwamen we borden tegen Angersjön Mat en vildmarkcamping en wilden we daar een hapje eten en zetten we de camper 300 m verderop op een verder verlaten camping neer. Het restaurant bleek voor vandaag al gesloten, je kon bellen voor de camping (die beheerder zou in de caravan zitten, maar ik hoorde alleen een grote hond blaffen), maar uiteindelijk leek ons die plek stukken onprettiger als de rastplaats die we een klein stukje eerder hadden gezien.

Nu staan we erg leuk op een rastplaats, de geocache die hier zou moeten  liggen, heeft John nog niet kunnen ontdekken, maar dat komt nog wel goed.

Het wordt niet meer donker, blijft vreemd, gelukkig slaapt Fritz gewoon door wanneer ik 's nachts om 4 die mooie "zonsopkomst" fotografeer buiten.

Morgen verder naar Sundsvall en Sandö, waar Victor werkt bij de brandweer. Dan mee naar hun nieuwe thuis in Mjällom. Zo gaaf dat zij hun dromen aan het verwerkelijken zijn! Respect!

Johnny stippelt iedere dag met de app maps.me een supermooie route uit, heb nu al zin in ons tochtje langs de Höga Kusten overmorgen.

Poeh wat is het fijn om weer hier te mogen zijn.

Liebe Güsse und sollte der Google-Übersetzer Kauderwelsch machen, lasst es michb wissen, dann schreib ich mal wieder auf deutsch ;).

1. Brenda:
    14 juni 2018
    Leuk om te lezen Nicole, fijne reis verder naar t Noorden!
  2. Jolanda:
    14 juni 2018
    Leuk jullie weer te volgen. Ik begrijp je gevoel om daar weer te mogen zijn. Goede reis verder. En als je bekende tegenkomt dan de hartelijke groeten.
  3. Marissa:
    14 juni 2018
    Super Nic! Erg leuk om te lezen, krijg helemaal de kampeerkriebels ervan. En Fritz slaapt dus door, maar John? haha.

Geniet!

x
  4. Johanna en Angus:
    14 juni 2018
    Was super om jullie gisteren te ontmoeten. En ja helaas is nog veel gesloten op het moment, maar na midzomer....... is het 6 weken feest hier dan genieten we van de zomer. Fijne voortzetting en goed reis blijf jullie volgen
  5. Nico:
    14 juni 2018
    Pas gelezen leuke blog en mooie uitleg 👍😊☔
  6. Carlalalalaaa:
    15 juni 2018
    Leuk zo mee te kunnen reizen. We hebben ooit een zeiler ontmoetbuit Sundsvall..... hebben we het nog vaak over.
  7. Nicole en John Mackloet:
    24 juni 2018
    Aaah leuk jullie reacties, bedankt! Kom er nu pas achter waar ik er op kan reageren... Lang leve stroom en internet.