Ârashult

19 juni 2016 - Gullspång, Zweden

Het fijne aan onze vakantie is óók dat we pas in de ochtend kijken waar we die dag precies aan willen komen.
Zo wilde ik wel een keertje naar Pippi Langkousland in Vimmerby. Maar hoorde ook dat het 40 euro entree per persoon was. En als dan een beetje slecht weer voorspelt is...ach dat ideetje was dus snel geschrapt. Komt wel een keertje.

In Zweden voelde alles meteen weer vertrouwd. En uiteindelijk kwamen we bij de zoektocht naar de slaapplek eerst bij een meertje, dat via een privé-weg beteikbaar zou zijn, dat staat niet vaak aangegeven, dus respecteren en door. Het gdbied Gnosjö en Isaberg is erg mooi, zeker als je niet hoger wilt rijden.
Gelukkig hebben we daar al 2 keer eerder perfect bij een mooi badplaatsje gestaan en die hebben we dus weer opgezocht.
Er stonden al wat csmpers en auto's en iets wat op een bouwkeet leek.
John ging lekker liggen, perfect uitzicht op het meertje. Ik ging het bos in en naar het strandje om ff Zweden te voelen.
Gaat de "bouwkeet" open, blijkt het een mobiele sauna te zijn. Huppelen er 5 of 6 dames uit in bikinis, die al giechelend naar het water lopen. Erg leuk.

Uiteindelijk vertrokken ze vrij snel, de sauna werd pas in de ochtend opgrhaald.
En toen ben ik ook maar even gaan "zwemmen". Was nog vrij frisjes hihi.

Vanochtend ben ik heerlijk in het bos gaan wandelen. Terwijl Johnny nog sliep. Daarna lekker koffie gezet en toen verder gaan rijden.
Op de route naar Lars (Årashult Camping) kwamen we langs Säms Camping, die zie ik op het Zweden Forum vaak langskomen en het ziet er altijd gezellig uit dus leek het ons leuk om eens koffie te drinken. Geraldine van Säms Camping zou er rond 13.00 uur zijn, in dat uurtje wachttijd bakte ik broodjes en gingen we lekker ontbijten met blik op camping en meertje.
Toen zij kwam, konden we lekker even praten. Hoe zij en haar gezin (man en 3 zoons) uiteindelijk bij de camping kwamen en hoe het leven in Zweden bevalt. Heel leuk!
Uiteindelijk zijn we naar een uurtje weer op stap gegaan. Lekker even gewinkelt bij de Biltema en nu liggen we uit te buiken op ons bedje met uitzicht op de vijvers, die Lars en zijn vrouw op de csmping aan het uitgraven xijn. De lupines staan prachtig in bloei en de knutten zijn er helaas ook in grote getalen. En onze horren bij de grote ramen houden ze niet tegen.
Maar goed, ze komen pas in de avonduren en horen bij deze tijd van het jaar in Zweden. Je kunt niet alles hebben. Vuurtje aan, zalmpje erop en binnen afgewacht totie klaar was.

Fotos zet is straks via laptop op reislogger. Omdat het vaderdag is, zou ik dit verslag ook op z'n duits moeten schrijven...

Straks of morgen misschien. Morgen blijven we lekker hier. Er staan hier fietsen, heerlijk om een beetje rond te fietsen.

Welterusten en werkze allemaal!