Via Rondane, Noorwegen naar de Stekenjokk in Zweden

28 juni 2017 - Vilhelmina V, Zweden

Het is frisjes op de Stekenjokk, maar we zitten heerlijk met ons kacheltje aan en prachtig panorama, het zonnetje is er ook en ik ga zo lekker aan de wandel om de rendieren te "zoeken".

Toen we gisteren aankwamen, bleek ons plekje met vuurplaats van vorig jaar moeilijk bereikbaar: de sneeuw was net weg op het weggetje, maar na controle bleek de plas water net te diep om ontspannen er doorheen te kunnen rijden. Stukje verderop perfect plekje, ook met uitzicht op de rendieren en de waterval en de zonsondergang, vuurplaatsje had John zo bij elkaar gesprokkeld, terwijl ik de rendieren ging fotograferen. Rare beesten hoor. Stukje verderop heb je mooie bossen, maar zij kiezen er vaak voor om juist bij deze open hoge gebieden in de sneeuw naar mos te zoeken.

Ze bleven aardig rond dit stukje met zo'n vijf campers grazen. Maar die staan allen honderden meters van elkaar weg, dus de camera haalde het met de zoom niet altijd hihi....

Héérlijk! John had lekkere kippenpootjes in de dutch oven gefrituurd en op onze tablet keken we gezellig Bruce Almighty.

We zijn op de helft van de vakantie, hebben al zo onwijs veel moois gezien en bevinden ons in de fase van ontspannenheid dat we turen naar vogeltjes die zich met de wind mee laten nemen, dat we ons verbazen over de verschillende landschappen, die in een uur aan je voorbij kunnen trekken ook al rijd je gemiddeld 60 km/uur en dat je ongemerkt toch weer aardig aan het klimmen bent met de camper.

En we zijn weer in Loppis-land, overal langs de weg zie je dan de zelfgemaakte bordjes, die je laten weten dat er ergens op een erf een schuurtje vol tweedehands dingetjes liggen. Gelukkig weet ik dat we thuis maar ene klein huis hebben en dat we nog 1,5 weken "moeten" rijden, maar soms zou je die camper vol kunnen laden met de mooiste meubeltjes en prulletjes.

Kortom: voor de meekijker thuis bij 25 Graden Celsius is het ws niet echt spannend allemaal, de foto's worden onbewerkt even snel online gezet (vandaag even niet, de accu van de laptop is op, opladen gaat alleen op campings en daar hebben we alweer een tijdje niet gestaan), maar wij genieten van iedere bocht met lange lege wegen en mooie vergezichten. En turen in het bos of we daar dan niet toch die eland of beer zien. En vergeten soms de mensen die ons niet ook via fb kunnen volgen en dan de volgende ochtend bellen of whappen om te vragen of het wel goed gaat, omdat we al een tijdje niet online zijn geweest. Hihi. Lange leve internet.

En nu schoentjes aan, jassen, aan en naar buiten, het is droog met een zonnetje en 3 Graden Celsius, wat wil een mens nog meer?!!