Joepiiiie we zijn in Zweden en hebben onze eerste elanden al gezien!

17 juni 2017 - Vrigstad, Zweden

lVanochtend met de veerboten door Denemarken naar Zweden. Het was heerlijk weer (vaak regent het op dat stukje), klaprozen- en korenvelden en gelukkig minder wind als gisteren.

En zodra we Helsinborg achter  ons hadden gelaten, waren we ook de drukte op de weg kwijt. Dan weet je metten weer waarom we dit zóóó geweldig vinden. Snelheid is meestal max 80 km/ uur, je wordt weleens door een Volvo-rallye ingehaald maar hebt vooral tijd. Om te genieten van vergezichten, de typische rode huisjes met lieve tuintjes, AstridLindgren heeft niet gelogen in haar boeken.

Uiteraard een eerste Biltema-stopje

De eerste meertjes met spiegelgladde oppervlakken en boseilandjes duiken weer op tijdens de klim door de bossen van Småland. Nee hoor. De Mackloetjes willen niet worden opgehaald....

We hadden via fb van Hagens Camping gehoord. Met elandpark! Ik dacht dat we de elanden pas morgen rond half twee konden zine, maar we mochten er nog even doorheen lopen!

Ze henen ene prachtig stuk bos verdeeld voor een klein groepje elanden. De tweeling die in mei geboren is zat ergens verstopt, morgen in de herkansing.

We staan nu lekker met ons bedje naar het park toe, kan niet wachten tot het morgen is hihi.

Foto's plaatsen op de reislog werkt het fijnst via de laptop...morgen bij Lars een skijken of ik daar dan een leuke start mee kan maken.

1. Helen:
    18 juni 2017
    Oeh wat een heerlijk logje. Geniet lekker verder enne ik kijk uit naar de foto's! Maarre geen haast hoor, lekker genieten :-)
  2. Nicole en John Mackloet:
    28 juni 2017