Zweedse gezelligheid in Kråkhult

31 mei 2019 - Älmestad, Zweden

Onze reis begon met een bezoek aan lieve mensen in het Zuiden van Zweden. Anita en Hans hebben daar een huis, samen met andere Zweden-gekken hadden we daar een aantal heel erg leuke dagen. We parkeerden de camper op het erf, binnen logeerden nog 3 andere stellen, die van onze Zweedse fb-groepen kennen.

Terwijl John en ik met de camper naar Kråkhult boemelden, vermaakten zij zich al in Ulricehamn en bij het Stenen hus bijv. Dat laatste pikten we op de heenreis dan ook nog even mee.

En oh wat was het leuk allemaal!! Gezelligheid samen in dat knusse huis op de heuvel. Vrijdag trokken we met z'n allen naar Göteborg. Het was prachtig weer en we hadden zooo veel leuks dat we konden bekijken.

We slenterden door de oude straatjes, kerken en klommen in Haga naar de vesting. Wat een uitzicht en ik ga dit verslag zeker nog eens bijwerken om er meer over te vertellen.

En we als afsluiting namen we de veerboot naar een van de eilanden om ook daar nog even te genieten van het weer, uitzicht en de mooiste zweedse huisjes.

Thuis sloten we de dag af met een overheerlijke bbq. Life is good.

Zaterdag was het loppisdag, met een missie: zoek 3 cadeautjes, die met Zweden te maken hebben voor het dobbelspel die avond.
Ondertussen begonnen we in een onwijs drukke loppis, een groot huis met 3 verdiepingen en onwijs veel ruimtes vol antiek en kitsch en kunst. Heerlijk!!

Na een middag in Limmared (hier zijn nog eens 10 loppis-winkeltjes in 1 straat) scoorden Pauline en Vince nog even een superleuke antieke keukenweegschaal tijdens de veiling. Hier zou ik me ook heel erg kunnen vermaken, in Zweden op de veiling ;). Voor 3 euro gingen de mooiste dingen weg.

Thuis in de camper gingen onze gescoorde schatten op een hoop en ging ik kijken welke 3 dingen ik wel voor het spel wilden doneren. Was moeilijk hoor...

Die avond werd tot in de late uurtjes gedobbeld en geschoven en gelachen om uiteindelijk met een ontzettend zweeds hoopje met loppis-schatten maar vooral uiterst gelukkig en voldaan te gaan slapen.

Zondag gingen John en ik vertrekken. Door naar Årashult camping. wordt  vervolgd :)